Träning Vecka 5

Hejsan, Förra veckan minskade jag på min träning, vilket kan verka helt galet med tanke på att det bara är tre veckor kvar till start,  förstå mig rätt, jag måste toppa men det kändes som om jag inte hann återhämta mig någongång. Att det var därför jag kände mig trött och hängig.



Förra veckan träning så ut såhär
Måndag: Vila
Tisdag: Vila
Onsdag: Crosstrainer 1,5 timme
Armar 5* 15 mage/rygg 5 *15
Torsdag:Vila
Fredag: 7 km skidor
Lördag: 14 km skidor (stakning)
Söndag: 21 km Skidor (stakning)

Träningen kanske ser lite ut, men passen har blivit betydligt längre, och Måndagen hade jag inget val då jag hade sjukt ont i benen ^^
Jag räknade ut att jag har ca 10 mil på skidor nu, vilket är okej, men inte jätte bra. Då rekomendationen är att man har ca 50 mil i ryggen innan man ger sig ut i Vasaloppsspåret. Men jag räknar med att åka minst 10 mil kommande helger, så det blir nog fint.

kram
Charlie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0