Stockholm - Nynäshamn

Igår tryckte jag mig ner i cykelbyxorna och runt 10 så gav jag mig iväg. Målet för dagen var en tripp till Nynäshamn.
Jag visste att det skulle bli tungt, men om jag inte ens klarar av denna tur så kan jag fetglömma Vätternrundan.

Jag hade kikat på smhi dagen innan och prognosen visade 20-25 grader och molningt, Toppen!
MEN molen försvann lika fort som de kom, tempraturen bara ökade och ökade. När jag väl kommit ca halvvägs var det en otrolig hetta. Tur att jag packat extra vatten i ryggsäcken.

Nynäsleden var mycket bra skyltad, det var inga svårigheter att hitta. Jag hade planerat att ta det lungt påvägen ner för att han en chans att orka cykla tillbaka och slippa ta skäms pendeln hem. Jag kom fram efter 5, FEM!!! timmar.
I det laget var jag så hungrig och yr att jag sprang in på närmaste ica och handlade lite picnic som jag sedan åt i Nynäshamns Hamn. Dåsade till i gräsen i ca en timme. Klockan 4 slängde jag mig upp så cykeln och började trampa.
Varför går vägen hem alltid fortare?
Jag kom hem 3 timmar och 50 minuter senare.


Helt okej, trött och sliten när jag kom hem. Mådde dock illa igen vilket inte känns helt stabilt.
Nu är det mycket mental förberedelse, hur man nu gör de?!

Det kommer vara oändligt långt och göra otroligt ont =)
Kan man förbereda sig på något sånt här.
Vasaloppet känns som en träningsrunda mot vad som kommma skall.



16 mil blev det totalt! Det är iallafall till Hjo, så lasangen kan jag se fram emot.

Kram Charlie


Kommentarer
Postat av: vuokko

det är nog värmen som gör att du mår dåligt, saltbrist.

2011-06-12 @ 20:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0